24.11.06

Lisää Winxejä ja valitettavasti myös hiukan valitusta

No niin. Juuri kun olin ehtinyt haukkua Winxit maanrakoon, sain eilen tekstiviestin, että jos siellä Singaporessa on halvempia winxejä kuin Suomessa, niin Indi on kovasti kinu..öh..pyytänyt kauniisti joulupukilta Floraa ja Musaa. Sirje-täti on tietysti kiltti (ja erittäin huono kieltämään kakaroilta mitään materiaalista - komentaminen kyllä onnistuu), joten tänään tarttui mukaan Toys'R'Usista Flora hintaan 9,90 singdollaria. Olisin ostanut sen Musankin, kun noin halpoja olivat, mutta sitä en löytänyt mistään. Lisäksi ostin yhden lisäasukokonaisuuden winxeille ja Indille Bloom-t-paidan Takashimayasta. Itseasiassa tää winx-pyyntö oli oikeen hyvä, koska se ratkas mun yhden lahjaongelman. Nyt mä voin antaa Indille aiemmin ostamani lahjan Ninille ja tytöt saa multa suunnilleen saman verran lahjoja. Mä epäilen kyllä, että ne hukkuu jouluna lahjapaketteihin, kun Sirje-täti/kummi on vähän innostunut ostelemaan kaikkea... Takashimayaan oli muuten tullut myös lisälähetys niitä haluamiani t-paitoja, vaikka kahta viikkoa ei olekaan vielä mennyt, joten sain myös itselleni jotain.

Itseasiassa aloitin tämän päivän poikkeamalla postitoimistossa. Ostin pahvisen paketin, jossa aion lähettää vaatteita kotiin, kun alkaa varmasti toi 20 kilon raja paukkua, ku tulee vähän väliä tekstiviestejä suunnasta jos toisesta, että "oikeastaan ois kiva, jos ostaisit sieltä myös X...ja mä haluaisin myös sen Y, jota en itse muistanut/viitsinyt ostaa silloin Singaporessa" (köhköhäitiköhköh). Ei tuo pakettien lähettäminen täältäkään paljon halvempaa ole kuin Suomesta, mutta eipähän tarvitse pelätä sitten lentokentällä.

Tänään muuten saan ilmeisesti sitten vihdoin kuulla, että ollaanko menossa johonkin viikon päästä vai ei. Ärsyttää kyllä. Tää viivytys kun nyt johtui siitä, että Asma oli joidenkin kanssa Filippiineillä, jonne mäkin yritin hienovaraisesti tunkea mukaan, mutta suhtautuminen mun mukaantuloon oli niin nuivaa, etten sitten lähtenyt (sain kunnolla kiskoa niistä irti edes ne matkustuspäivät ja kun ehdotin mahdollisesti haluavani mukaan, ei todellakaan toivotettu tervetulleeksi). Ja nyt eilen Asma sanoi, ettei olekaan varma, jaksaako enää lähteä mihinkään, vaikka haluaisi kyllä. Just joo ja kiitos. Yksinkään en kyllä jaksa mihinkään lähteä, mutta onhan tässä vielä onneksi se Bangkok edessä. Ärsyttää taas tää oma sosiaalinen kyvyttömyys; mä en edes tajua tekeväni mitään väärin ja menen mukaan, jos kutsutaan, mutta jostain syystä yleensä ei kutsuta ja sitten en tiedä mistään menoista, enkä pääse mihinkään ja AAARGH! (Tässä on ihan selvä noidankehä: mua ei kutsuta/mä en tiedä tapahtumasta: mä en ole tapahtumassa: mua ei kutsuta jatkossakaan, kun en ollut paikalla...) Ja aina, AINA sama juttu. Ette usko, miten turhauttavaa on, kun näin on käyny joka kerta niin kauan kuin muistan. Ja kaiken lisäksi sitten kun tavataan, niin nää muut on silleen "eipä muuten ollakaan nähty pitkään aikaan!". No ei varmaan olla, kun ette muistanu/halunnu kertoa mulle siitä ravintolaillallisesta tai siitä viikonloppumatkasta tai... Nojoo, onneksi tää mun Product&Brand Managementin ryhmä haluaa tavata mut vielä ennen lähtöä. Suunnittelevat vievänsä mut katsomaan Geylangia, Singaporen punaisten lyhtyjen aluetta, koska haluavat näyttää mulle sen Singaporen hämärämmän puolen :). Odotan kyllä innolla, ryhmässä kun on pari poikaakin turvaksi ettei tarvitse kuunnella epätoivottuja ehdotuksia...Olen kyllä iloinen siitä, että toisin kuin monet muut vaihtarit, mä olen tutustunut myös moniin paikallisiin.

Huomenna on viimeinen tentti. Eilen luinkin siihen jonkin verran ja vanhoja kokeita olen katsellut sen verran, että aika pitkälle selviää ihan vanhoilla perustiedoilla maailmantaloudesta ja makrotaloudesta. Mistä tulikin mieleen, että olin saanut arvosanan siitä edellisestä kokeesta, siitä johon olin unohtanut lukea yhden kirjan kappaleet. Sain 87/100, kun keskiarvo oli jotain 75. Meni siis kerrankin mulle normaalitasoisesti, pitää jatkossakin jättää kolmasosa lukemisista lukematta jos tollanen on tulos :D. (Äiti sanois nyt tähän, että "mutta miten hyvin oliskaan mennyt, jos olisit lukenut myös sen kirjan!"..Joojoo...) Sunnuntaina ajattelin mennä Jurong Bird Parkiin, ellei sada ihan kaatamalla niinku tänä aamuna. Nyt taidan vilkaista vielä vähän luentomonisteita huomista varten.

3 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Rakas siskoni!
tiedän ettei autta, mutta et ole ainoa jonka ei kutsuttaan ja niin edelleen. Minä kyllä tunnen sen, ja en minäkään tiedän mitä vois tehdä että asia parenne. Mutta, kunhan sanoit, sä ainakin tutustuit paikallisiin. Ja (!) sulla on hyviä ystäviä, - edes saksassa ;-) - who really care abou you.
Rakastaen,
Make

25/11/06 21:09  
Anonymous Anonyymi said...

Miks taas kuulostaa niin tutulle? Ehkäpä et sinäkään halua tunkea seuraan kun ei tunnu, et sinua siihen seuraan haluttais. Ja sitä paitsi, minun mielestä ainakin on paljon hienompaa tutustua niihin paikallisiin kuin muihin vaihtareihin. Luin tuossa muuten joku aika sitten muutaman muun teidän koulun vaihtarin blogeja, huhuh... Bileet, bileet bileet bileet... reissu jonnekin muualle ja sielläkin tärkeintä löytää baari ja saada kaljaa. Ehkä ei ihan sitä mitä mä ajattelisin vaihdon olevan.

Hauska kuulla myös Mareikesta välillä, tässä tiedoksi että unohtanut en ole, liikaa vain kaikkea ettei aina ennätä pitää yhteyttä. Mm. viime yönä Katin navetaas poiki lehmä ja Kati pikkujouluissa =) Siis me hoidettiin vaavi ja mamma. Vielä osasin!

27/11/06 01:19  
Anonymous Anonyymi said...

Pyynnöstäni(eikä tarvinut paljon kinuta)sain Jontun(5v,muille tiedoksi)meille viikonlopuksi.Lauantaina lähdettiin kahdestaan Jonin kanssa Savonlinnaan hakemaan jouluverhokangasta.Rantsulta sain kapat,muttei pitkiä verhoja.Asian takia mentiin siis!

Mukaan tarttui formularata Jonille ja papalle yhteiseksi.Äänitehosteet,varikot henkilökuntineen,kopteri ja kaikki!
Formuloiten äänet ovat aitoja,jopa kolariäänetkin!Eli hemmettimoinen melutoosa!
Sen kun otin,et ostetaan vaan,niin Jonttu yritti raahata avuliaana ostoskoria,kun formulalaatikko oli liian painava.
Ja Joni loistii!
Eikä pappakaan ollut pahoillaan.Kasasivat heti,
ei kylläkään ollut paljon kasattava,boksin kun avas,se ol siinä!1,5 metrin rata!tarvitsi vaan keksiä,mistä löytyy kopteri,ukot,käsiohjaimet,iso silta jne.Se se vasta älykkyystesti olikin!Mistä nurmikon tai variko alta löytyy salalokero,mihin mitäkin on piiloitettu!
Ohjaimia(joystikit?) ei meinanut millään löytää!Ja laatikon päällä luki.Avaa...ja olet valmis starttiin!Siihen kolmeen pisteseen mahtui kirkkaasti puoli tuntia!

Mut kun löytyi,ajot alkoi ja kolareita riitti!,niin minä pääsin alakertaan verhoja ompelemaan.Meteli mahdoton,oisin voinut vaikka taloa vaihtaa.
Ajettuan tarpeeksi,miehet siirtyivät iltateelle,vierekkäin,Joni ei Pekan viereltä väistynyt koko iltana!Kavereitä kun olivat!

Että sorruin minäkin ostelemaan.Mut puolustukseksi voin sanoa,et Hyde oli miettinyt rataa joululahjaksi,mut missä olis sitten ollut joulurauha?
Rata jäi meille,kun Joni tulee tänne,niin papan kanssa ajavat.

Saatta se Tapanikin innostua.Mut ilman Jonia en päästä kyllä miehiä sillä ajamaan!Hermot menee!

Jaanikan vuoro on ensi viikonloppuna tulla meille.Ehkä Jonttukin tulee myös.
Kaupoille en taia lähtee,tulee liian kalliiksi!
Että sillä lailla!

27/11/06 03:29  

Lähetä kommentti

<< Home