25.10.06

Kiitos, Nokia!

Jos jollakulla ei ole vielä ideaa mun joululahjaksi, ja taskusta löytyy n.280 euroa ylimääräistä, niin mullapa olisi teille nyt lahjaideaa. Juttuhan on nimittäin niin, että olen jo jonkin aikaa katsellut uutta puhelinta, mikä ei ole kovinkaan helppoa, koska valitsen puhelimeni naisellisesti lähinnä ulkonäön perusteella, ja vieläpä niin, että haluan ihastua puhelimeen. Tämänhetkisen puhelimeni valitsin rakastumalla siihen päätäpahkaa kun olimme itseasiassa etsimässä uutta puhelinta äidille. Nyt on tunteet jo laimenneet, joten aika siis vaihtaa uuteen ;). Olen ollut pikkaisen ihastunut Nokian malliin 7370, siihen kullanväriseen, mutta se on jo vanhahko malli ja jostain luin, ettei siinä olisi herätyskelloa (ehdottoman tärkeä minulle!). Sitäpaitsi niitä näkyy täällä aika paljon, enkä halua olla ihan massaa. Aloin jo siis pikkuhiljaa luopua toivosta saada uusi puhelin lähiaikoina (mikään ihan tavallisen näköinen kun ei siis kelpaa), kunnes tänään surffasin Nokian sivuille ja koin iloisen yllätyksen: Nokia on juuri julkaissut uudemman version kyseisestä puhelimesta! 7373:ssa on herätyskello, ja se tulee myyntiin vasta ihan tässä lähiaikoina (tai korkeintaan juuri tullut), joten ei voi vanhuudesta syttää. Ja katsokaapas väriä: oikein tyttömäinen pinkki :D. Parannusta edelliseen on kai lähinnä parempi kamera. Mutta päätin sen siis jo: tämän minä haluan. Värivaihtoehto musta pronssi olis ehkä tyylikkäämpi, mutta kuvista päätellen näyttää lähinnä ruskealta, joten pinkki olkoon minun värini. Juu, ihastuin tähän, eli seuraava puhelimeni on nyt päätetty. Nyt vaan katsotaan, ehdinkö löytää sen ennen lähtöä halvemmalla täältä (eikä kerrota tästä tullin sedille eikä verottajatädeille, eihän?), vai odotanko innolla joulupukkia.

Niin, ja porukoille tiedoksi: tällä viikolla on satanut ja ukkostanut jo kolmena päivänä. Olitte siis odottamassa sitä trooppista sadekuuroa viikkoa liian aikaisin. En tosin tiedä vielä, johtuuko tämä muuten vaan säänmuutoksesta vai alkaako se sateisempi kausi nyt olla aluillaan oikeasti.

Ja olin saanut uuden kommentoijan! Lista (ja linkki siihen) toimii minulla kyllä hyvin. Samalla sivulla on myös hyvin kuvaavia kertomuksia esimerkiksi paikallisista taksikuskeista ja autoilusta Singaporessa, jotka avautuu varmaan vielä paremmin vuoden täällä viettäneelle (vaikka minäkin luin niitä hymyillen, sattui nimittäin juuri vastaavanlainen taksikuski heti silloin heinäkuussa tänne saapuessani kuskaamaan minut lentokentältä PGP:n, ja senkin jälkeen olen saanut samanlaisia sepustuksia kyydissä kuunnella muutamaan kertaan). Kiitos kommentoinnista joka tapauksessa.

Tokio-tilanne näyttää nyt aika pahalta. Ne kaksi viikonloppua, jotka kävis mun matkatovereille, on juuri ne viikonloput kun mulla on kokeet. Itseasiassa ne on mun ainoat kokeet täällä, joten varsin huono tuuri. Koeviikkojen matkustelustakaan ei ole vielä mitään tietoa. Saa nyt nähdä kunhan tästä pahimmasta ryhmätyösumasta selviää...

Ruisleipä loppui muuten tänään ja salmiakitkin tunnustan syöneeni jo aikoja sitten. No, eihän tässä olekaan enää kuin seitsemän viikkoa. Tapania on ikävä ja ajatus työnhausta stressaa, muuten menee hyvin. Eipä tässä kai tällä kertaa muuta, palaan kuolaamaan seuraavaa puhelintani Nokian sivuille.