6.8.06

Ei eläintarhaa tänään

Eikä mitään muutakaan. Tuan ei nimittäin ole ollut yhteydessä muhun mitenkään mun viesteistä huolimatta. Ja mä olen sen takia jättänyt menemättä Asman ja joidenkin muiden kanssa Sentosaan ja Carlenen, Franziskan ja joidenkin muiden kanssa Little Indiaan tänään. Olin huonolla tuulella alkuillan tän takia, kun en voinu tajuta, miks se tekis tällästä, kun ei yhtään vaikuta sellaselta. No, iso annos hyvää ja rikollisen halpaa kiinalaista sai mut paremmalle tuulelle (mielialasyöntiä, joo...) ja tajusin vihdoin mahdollisen syynkin. Itsehän olen istunut tuntikausia koulussa opettelemassa erilaisilla intercultural communication-kursseilla, että aasialaisilla ei ole tapana sanoa "ei", koska kasvojen säilyttäminen on niin tärkeetä niille. Eli ehkä Tuanille on tullut jokin este, ja nyt se hiljaisuus joka mun tiedusteluja seuraa, tarkottaa, että ei olla menossa. Sitä vaan ei voi sanoa suoraan, koska se olis liian noloa ja törkeää, tai jotain. Tai sitten sillä on puhelin rikki. Mutta kerrankin käytännössä jotain hyötyä minunkin koulutuksesta ;).

PÄIVITYS: Kyse EI ollutkaan kulttuurisesta jutusta. Tuan soitti juuri, että pudotti eilen puhelimensa veteen, eikä voinut siten ilmoittaa minulle, mutta että mennään eläintarhaan toiste. Soitti jonkun kaverinsa puhelimesta omalla sim-kortillaan nyt. Ok, sitä sattuu, eipä siinä mitään.